Fietsenstallingsbeleid: vervolg

26 januari 2009

Fietsenstallingsbeleid: vervolg

Eerder lieten we op deze site weten niet bepaald enthousiast te zijn over het verwijderen van "fout" geparkeerde fietsen, rondom Centrum West. De wethouder vertelde toen geen discussie aan te willen gaan omdat het over deuitvoering van staand beleid ging. Dit klopt wel, maar hierbij zit er een addertje onder het gras. Toen het stallingsverbod werd ingevoerd, in 2006, heeft deSP met de wethouder afgesproken dat er i.v.m. het niet rijden van de randstadrail en het nog niet af zijn van de stalling niet verwijderd zou worden. Niet zo vreemd dat er bij de evaluatie in 2007 niks aan de hand was. In de tweede helft van 2008 werden er ineens fietsen verwijderd, dit was welliswaar volgens het beleid, maar niet volgens de evaluatie op grond waarvan het fietsenparkeerverbod is voortgezet.

Om tot een nieuw stallingsbeleid te komen heeft de sp een initiatiefvoorstel geschreven.

Klik hier om het voorstel integraal te bekijken

In het voorstel geven we een uitgebreide analyse van de problemen die het huidige beleid met zich mee brengt, en kiezen we voor de eenvoudigste oplossing: Het plaatsen van een fietsenstandaarden in de omgeving van het aardappelmannetje.