Fractiejaarverslag (1)

23 april 2009

Fractiejaarverslag (1)

In de binnenkort te verschijnen krant van de gemeente krijgen alle fracties 300 woorden om noemenswaardige zaken uit het afgelopen jaar weer te geven. Dit is natuurlijk niet voldoende en daarom was er voor een aantal onderwerpen geen ruimte. Om u deze toch niet te onthouden, verschijnen ze - wellicht als serie - op deze website.

Aflevering 1

Schoolverlaten
Tijdens de grote scholierenstakingen in 2008 zaten we in de raadzaal (onder extra beveiliging, je weet maar nooit...) te vergaderen over vroegtijdig schoolverlaten. Dit toeval was voor de SP reden om aandacht te vragen voor de zaak waarvoor de scholieren streden: Goed onderwijs! De nota vroegtijdig schoolverlaten is een ambitieus plan, alleen de noodzaak tot het bieden van goed onderwijs in plaats van zogeheten ophokuren ontbrak. Andere partijen reageerden geschokt toen de SP openlijk de kant van de scholieren koos en van de wethouder moesten we niet zo zeuren. Uiteindelijk zijn er, voor zover ons bekend, geen scholieren vervolgd voor het niet nakomen van hun leerplicht tijdens de stakingen.

wordt vervolgd...