Flyeractie en vragen over scholierenstaking

4 december 2007

Flyeractie en vragen over scholierenstaking

Maandagochtend heeft de SP (in samenwerking met de IS) bij het Erasmus College flyers uitgedeeld. Dit naar aanleiding van de scholierenstakingen van afgelopen week. In de folder betuigen we onze steun aan de scholieren en roepen we scholieren op zich te verenigen en vooral alert te blijven en een vuist te vormen tegen de regering.

Met opmerkingen als Scholieren die zich misdragen plaatsen zich buiten de discussie komt de minister eenvoudig weg zonder inhoudelijk te reageren. Dit geeft eens te meer aan dat de regering niet naar de wil van het volk (beter onderwijs in dit geval) luistert.

Ook worden scholieren er op gewezen dat er op 17 december een protest demonstratie is tegen de verlenging van de missie Uruzgan. Voor deze zinloze missie is namelijk wel 800.000 euro per dag beschikbaar. Deze demonstratie wordt georganiseerd door Stop de Oorlog www.stopoorlog.nl.

s Avond heeft de SP fractie in de commissie samenleving aandacht gevraagd voor de kwestie rond het noteren van stakende scholieren als spijbelaars. Hoewel de wethouder aangaf geen heksenjacht te starten, was hij helaas niet bereid tot het doen van een oproep aan de scholen stakingsacties niet te hinderen met de leerplichtwet in de hand. Waar in andere gemeenten de mobiele eenheid wordt ingezet om scholieren van de straat te houden is hier in Zoetermeer gelukkig geen sprake van.

Ewout den Heijer