Nog een hogere toren in het Buytenpark?

18 mei 2007

Nog een hogere toren in het Buytenpark?

Op de website van het AD, AD.nl, valt te lezen dat het College van B&W een haalbaarheidsonderzoek gaat instellen naar een vierde skibaan voor Snowworld. Snowworld is op dit moment al een opvallend bouwwerk in het Buytenpark. Is het wenselijk dat er nog een hogere baan bij komt? Want dat het hoger wordt dan het huidige bouwwerk is vrijwel zeker.

(Foto: gsm-antennes.nl)

Als gemeenteraad hebben wij namelijk, op uitnodiging van Snowworld, al een presentatie van de plannen van Snowworld gehad. Hierin werd al gesproken over een restaurent boven de hoogste baan uit. In het artikel op de website van het AD valt dit voornemen nog steeds terug te lezen.

Voor het College van B&W zijn een aantal zaken van belang, zoals wat de invloed is van de nieuwe baan op de omgeving en de werkgelegenheid wat de uitbreiding met zich mee brengt. De grootste afweging die het College van B&W moet maken gaat tussen economie en milieu/natuur.

(Foto: snowworld.nl)

Als SP staan wij zeer kritisch tegenover de uitbreidingsplannen van Snowworld. Met name het feit dat het kolossale bouwwerk, dat in de weide omgeving zichtbaar is, nog kolossaler gaat worden. Door ons ook wel horizonvervuiling genoemd. Ik heb nog geen zicht op hoe de omwonenden kijken tegen de uitbreidingsplannen van Snowworld. Wel kan ik mij herinneren dat in het verleden nogal wat verzet is geweest. Ik hoop dat in het haalbaarheidsonderzoek van het College van B&W ook uitvoerig aandacht besteed wordt aan de mening van de omwonenden. Want hiermee is het in het verleden nogal eens mis gegaan!