Weer een reden om vraagtekens te zetten bij Second Life

25 april 2007

Weer een reden om vraagtekens te zetten bij Second Life

Op onze website is het onderwerp Second Life al meerdere malen voorbij gekomen. Dit omdat Zoetermeer sinds een maand ook te vinden is op Second Life. Als SP hebben we al een aantal keer onze bedenkingen hierover geuit.

Second Life is de laatste tijd veel in het nieuws. Soms negatief en soms positief. Op nu.nl was van de week te lezen dat gebruikers die via XS4ALL internetten niet in konden loggen op Second Life. XS4ALL heeft geconstateerd dat het probleem nu aan hun ligt, maar aan de kant van Linden Labs, het bedrijf achter Second Life. XS4ALL geeft aan dat ze al geruim tijd bezig zijn om contact te leggen met Linden Labs. Echter is dit tot op heden tevergeefs.

Ik denk dat we hierbij weer een reden hebben voor de wethouder om nog maar eens goed na te denken of het wel juist is dat de gemeente Zoetermeer aanwezig is op Second Life. Want de praktijk laat zien dat zelfs een groot bedrijf als XS4ALL geen contact kan krijgen met het bedrijf achter Second Life. Mocht de gemeente Zoetermeer ze ooit nodig hebben om snel iets voor elkaar gedaan te krijgen dan zal dat dus niet gemakkelijk worden.