Cursus "onder de mensen"

24 maart 2007

Cursus "onder de mensen"

Vandaag ben ik samen met twee Zoetermeerse SP leden op cursus geweest. Als lid van de SP heb je de mogelijkheid om gratis een flink aantal cursussen te volgen. Vandaag was het de cursus "onder de mensen". Zoals de naam misschien al doet vermoeden was de rode draad de kern van de SP, namelijk onder de mensen aanwezig te staan. De SP vindt het vanaf haar ontstaan van groot belang onder de mensen aanwezig te zijn. De SP zou haar taak niet kunnen vervullen zonder de mening van de mensen waarover het gaat.

Echter groeit de SP de laatste jaren erg snel. En deze groei heeft tot gevolg dat we er misschien wat makkelijk over gaan denken. Echter, we moeten niet vergeten hoe we groot zijn geworden! En daarom is het goed om zo af en toe eens middels praktijkvoorbeelden weer nieuwe ideen op te doen om ervoor te zorgen dat we ook daadwerkelijk "onder de mensen" blijven en welke middelen wij hiervoor hebben.

Na een druk maar leuk programma heeft de afvaardiging uit Zoetermeer mogen concluderen dat we het nog steeds goed doen. Natuurlijk kan het altijd beter en vandaag heeft ervoor gezorgd dat er weer nieuwe ideen hebben voor de komende tijd!