Mosterd na de maaltijd?

18 januari 2007

Mosterd na de maaltijd?

Op de website van RTVWest valt te lezen dat wethouder Pieter Smit de NS opnieuw zal verzoeken om station Zoetermeer een Intercitystatus te geven.

Natuurlijk ben ik blij dat de wethouder alsnog bij de NS gaat aandringen dat station Zoetermeer weer een intercitystatus krijgt. Maar had de wethouder zich misschien niet wat meer moeten inzetten voordat er bij de NS de uiteindelijke beslissing was genomen om Zoetermeer te degraderen tot "stoptrein" stad?

De wethouder heeft zich toen der tijd veel te gemakkelijk in laten pakken door de NS. Toezeggingen van "er komt ooit een station BleiZo" en "Zoetermeer heeft nu ieder kwartier een trein". Toen wij de brief van de NS kregen waarin definitief stond dat Zoetermeer haar intercitystatus zou verliezen heeft de fractie meteen in de eerst volgende commissievergadering de wethouder opnieuw verzocht met de NS te onderhandelen. Echter had toen al de meerderheid van de commissie al zoiets van dat is verloren. Jammer dat toen het activisme uit de andere politieke partijen was. Zo staan ze met ze allen op de Mandelbrug actie te voeren en zo doen ze niets meer. Om vervolgens een paar maanden later toch weer te gaan klagen. Maar beter laat dan nooit! Ik hoop dat de wethouder deze keer meer succes heeft!