Een kort reces

1 juli 2006

Een kort reces

Op de dag dat het officile reces is ingegaan voor de gemeenteraad, is het kabinet gevallen. Over de vraag of er nu vervroegde verkiezingen moeten komen wordt op dit moment druk overleg gevoerd door Hare Majesteit de Koningin en de verschillende fractievoorzitters en overige adviseurs. Maar ik denk dat het een kort reces zal gaan worden. Want vervroegde verkiezingen betekend de planning die er was gemaakt voor de officile verkiezingen, 15 mei 2007, wat aanpassen.

Originaliteit is een van de belangrijkste punten. De SP probeert altijd zo origineel mogelijk te zijn. Wij zijn nu eenmaal anders dan de andere partijen. Buiten de verkiezingen zijn wij ook gewoon op straat te vinden. Je bent niet voor niets volksvertegenwoordiger. Dan moet je ook naar het volk, in dit geval de inwoners van Zoetermeer, luisteren.

Omdat de andere partijen tijdens de verkiezingen ook op straat aanwezig zijn, willen wij graag laten zien dat wij ook daadwerkelijk anders zijn dan de andere. Het grote probleem is echter dat de andere partijen ook wel zien dat de SP goede ideen heeft om voor de dag te komen. Dit blijkt ook wel, want beter iets goed gejat dan slecht verzonnen is bij de meeste de policy! Dus we zullen weer wat nieuws moeten verzinnen voor de komende landelijke verkiezingen om ook daadwerkelijk origineel te blijven.

Daar is een vakantie in Frankrijk goed voor. Lekker in de zon op een Franse camping rustig nieuwe concepten bedenken, welke dan tijdens de eerst volgende bestuursvergadering ingebracht kunnen worden! Hetgeen ik dus ook de komende twee weken zal gaan doen!

Daniel Westhoek