Afdelingen Zuid-Holland bijeen

18 mei 2006

Afdelingen Zuid-Holland bijeen

Gisterenavond zijn een groot deel van de SP afdelingen bijeen gekomen in het provinciehuis in Den Haag. Deze avond werd georganiseerd door de Statenfractie van de SP. En wel in de statenzaalvan Zuid-Holland!Deze avond had meerdere doelen, namelijk

1. Kennis met elkaar te maken. Er zijn een flink aantal nieuwe raadsleden. En netwerken binnen de partij kan natuurlijk geen kwaad.
  2. De samenwerking met de Statenfractie van de SP te verbeteren. Samenwerking tussen afdelingen en de Statenfractie is op sommige punten cruciaal. Want besluiten uit de provincie hebben vaak gevolgen voor het beleid in de gemeente. Dus afstemming is zeker gewenst!
  3. De samenwerking tussen verschillende afdelingen te verbeteren. Er zijn bijvoorbeeld veel onderwerpen die afdelingen die vallen binnen Haagladen samen kunnen bespreken. En gezamelijk actievoeren indien dit noodzakelijk is.
  4. Als laatste is er een eerste opstap gemaakt richting de provinciale verkiezingen, welke gehouden zullen worden in maart 2007. De gemeenteraadsverkiezingen zijn net achter de rug, en nu starten de voorbereidingen al weer voor de provinciale verkiezingen!
060517-PZH.JPG

Het was een leuke en informatieve avond. En een heleboel bekende na een lange tijd weer eens gezien. Want door de gemeenteraadsverkiezingen zijn bijvoorbeeld de afdelingen uit Haaglanden ook al een tijd niet bijeen geweest. Ik hoop dat het nu niet bij plannen blijft en dat er echt betere samenwerking tot stand zal komen. De tijd zal het uitwijzen!

Daniel Westhoek