Ondertussen in de raad

25 april 2006

Ondertussen in de raad

Er zijn ondertussen alweer twee raadsvergaderingen geweest in betrekkelijk korte tijd. Zo is het college afgelopen donderdag geinstalleerd en zijn de wethouders benoemd. De fracties mochten reageren op het college-programma. Wij hebben een aantal punten ingebracht die volgens ons niet goed in het programma staan. Zoals het aantal woonruimtes dat gebouwd moet worden voor jongeren en ouderen. Dat is wel erg bescheiden en bovendien moet het accent liggen op betaalbaarheid. Dure woningen zijn er al genoeg.

Ook over zaken als de noodzaak van een brug over de Dobbe, uitvoer van de WMO en aantrekken van het internationale bedrijfsleven hebben wij nog onze bedenkingen.

De hele tekst is al langer te lezen op deze site . Wij hebben ook nog een voorstel van Leefbaar Zoetermeer ondersteund om over de culturele as tzt een referendum / volksraadpleging te houden.

Gister was er dan alweer een (reguliere) raadsvergadering die voor een groot deel ging over de door het AD vermeende cijfergedraai van de WFIA ( West-Holland Foreign Investment Agency ). De SP heeft een motie ondersteund die oproept om samen met de andere deelnemers ( gemeentes van Delft, Den Haag, Leiden) een gedegen onderzoek in te stellen naar de gang van zaken en het nut van de WFIA.

Bas Schuiling