Ondertussen in de fractie....

10 april 2006

Ondertussen in de fractie....

Het is al even geleden dat er nieuws vanuit de fractie is gekomen. Dit betekend echter niet dat de fractie stil heeft gezeten. In tegendeel! Tot nu toe zijn er iedere maandag bijeenkomsten geweest van de college onderhandelaars. Vanavond was de laatste bijeenkomst. Het concept collegeprogramma is gepresenteerd. In verband met tijdgebrek heeft de SP vanavond geen commentaar gegeven op het stuk. Dit zullen wij tijdens de raadsvergadering van 20 april uitgebreid doen. Dan zal ook het programma worden vastgesteld.

Ik heb ook het eerste seniorenconvent gehad. Dit is een vergadering van alle fractievoorzitters en de burgemeester. Er zijn een flink aantal dingen besproken. Bij de meeste onderwerpen ging het over het feit of het punt de eerste komende raadsvergadering besproken moet worden, of dat het nog even uitgesteld kan worden. Het is nu natuurlijk nog wat chaotisch. Er zijn nog geen commissies, er zijn nog geen wethouders en de stad moet toch wel gewoon doorbestuurd worden. Dit in ons achterhoofd hebben we beslissingen moeten nemen.

Ook kwam het uitje van Renesse nog even aan bod. Er zijn een aantal voorstellen gekomen om een deel uit het fractiebudget te betalen. Iedere fractie krijgt per jaar een bedrag om gemaakte kosten uit te betalen. Dan is er meer besef bij de fracties dat het dus geld is van de burgers. Alle partijen konden zich hier in vinden, behalve het CDA. Dit houdt nooit wat van het fractiebudget over. Zij vinden het niet nodig om het van het fractiebudget te betalen. De SP heeft aangegeven het een goed voorstel te vinden, maar dat zij waarschijnlijk toch een alternatief hebben op het voorstel. Maar dit moet nog binnen de fractie besproken worden.

Al met al gebeurd er nog best veel. Ik hoop het van af nu weer wat vaker bij te houden!

Daniel Westhoek