Voorkamergesprek met De Goede Woning

2 maart 2006

Voorkamergesprek met De Goede Woning

Gisteren waren alle politiek partijen uitgenodigd om op het kantoor van de Goede Woning van gedachten te wisselen over de toekomst. Van de Goede woning, maar uiteraard ook van het woningbeleid in Zoetermeer! Een voorkamergesprek is het tegenovergesteld van de achterkamertjes. De insteek was dus al redelijk positief.

Alleen de SP, de PvdA en Leefbaar Zoetermeer kwamen uiteindelijk opdagen. Iets wat ik geen ramp vond, wat zo was het mogelijk om een rustig gesprek te voeren met maar een paar mensen in plaats van een volle vergaderzaal!

De mogelijkheid tot vragen stellen, kritiek leveren en discussieren was volop aanwezig. De Goede Woning deelt in elk geval onze zorgen over oplopende huurschulden, het sloopbeleid, het tekort aan kleine, betaalbare woningen en sociale veiligheid in de wijken. Ook het onduidelijke beleid van minister Dekker, "We kunnen dit jaar eigenlijk geen begroting maken, want we weten niet wat er gebeurd", is onderwerp van gesprek geweest. De SP zal daar dus zeker allemaal nog terug op gaan komen!

Gelijk ook maar een oproep. Ervaringen met woningbouwcoorperaties (positief of negatief) zijn overigens altijd welkom bij de SP. Stuur gewoon een mail of kijk op de contact pagina!

Bas Schuiling