Verloop formatie

14 maart 2006

Verloop formatie

Het is misschien iets wat stil op het weblog, maar dat komt door alle drukte die er na de verkiezingen op ons af is gekomen. De formatie is in volle gang. Na de eerste openbare bespreking van afgelopen donderdagavond heeft er een gesprek plaatsgevonden met de formateur, Rob Jansen. Tijdens dit gesprek hebben wij onze belangrijkste punten naar voren gebracht. Tevens hebben wij onze voorkeur voor een college uitgesproken. En dat is een links college.

Maandag heb ik de wethouders kandidaten van de SP bekend gemaakt aan de formateur en vanochtend heb ik de definitieve 10 SPeerpunten van de SP ingeleverd bij de formateur. Dit zijn punten die voor de SP absoluut in het college programma moeten voorkomen, althans, minimaal de eerste vijf punten. Over de andere vijf punten valt nog het een en ander te bespreken.

Vanavond is er een tweede openbare bespreking waar de formateur een eerste verslag zal uitbrengen van de eerste besprekingen. Tevens zal hij waarschijnlijk bekend maken welke college de eerste voorkeur zal krijgen en waar dus het eerste de besprekingen mee gestart zullen worden.

Er staat nog een hoop te gebeuren de komende dagen. Ik hoop wat vaker tijd te hebben om het weblog bij te werken! Maar ik beloof nu nog even niets!

Daniel Westhoek