Uitslagenavond

8 maart 2006

Uitslagenavond

Vanavond bij onze eigen uitslagenavond in 2Bhome geweest. Het was vanouds gezellig in elk geval. De bittere pil van verlies hebben we met zijn allen in elk geval verwerkt. Maar het is ook het signaal dat wij de komende vier jaar er nog harder tegenaan moeten! De fractie is nieuw, vers en ambitieus en dat gaan wij laten merken!

De SP over het geheel genomen heeft het geweldig gedaan. In plaatsen waar een SP-college is zijn we voor zover ik kan zien bijna allemaal (uitgezonderd Oss) gestegen. Dat is uitzonderlijk voor een politieke partij en laat zien dat ook in het bestuur de SP nog blijft staan waar het voor staan. In plaatsen waar de andere partijen een SP-college hebben laten vallen strafte de kiezer af. Bijvoorbeeld in Heerlen waar de SP maar liefst meer dan 29% van de stemmen binnenhaalde!

Onze volgende campagne voor de raadsverkiezingen begint morgen en loopt tot 2010. Ik heb er zin in, ik hoop zoveel mogelijk dingen te kunnen aanpakken maar ook steeds meer mensen enthousiast te krijgen om actief mee te werken aan een ander en beter Zoetermeer.

Een ding is in elk geval duidelijk. Zonder het vertrouwen van de SP-stemmers was er nog een lang eind te gaan in Zoetermeer. Bedankt en tot ziens de komende jaren!

Bas Schuiling