Geen zuur maar zoet, compensatie moet!

25 maart 2006

Geen zuur maar zoet, compensatie moet!

0603253.gif

Vandaag zijn er een aantal SP-ers de straat op gegaan met de actie Geen zuur maar zoet, compensatie moet. De regering beloofde meer koopkracht, na het zuur van de bezuinigingen zou in 2006 het zoet komen. Dat blijkt voor zeer velen niet op te gaan. Om de minister president dit ook duidelijk te maken hebben wij steun gevraagd voor onze actie.

0603251.jpg

De reacties liepen uiteen. De meeste gehoorde reactie was: Ik heb toch net gestemd, zijn er nu weer verkiezingen? Veel mensen gaven aan dat zij er in vergelijking met vorig jaar op achteruit zijn gegaan. Vele geven het nieuwe zorgstelsel hiervan de schuld. Maar er waren ook mensen die aangaven dat zij er juist op vooruit zijn gegaan. Het is een geslaagde actie geworden. Er was veel sympathie voor onze actie en voor het feit dat wij ook buiten verkiezingstijd gewoon weer op straat staan. Wij waren vandaag zelfs op drie plaatsen tegelijkertijd aanwezig, namelijk het Stadshart, de Dorpsstraat en winkelcentrum De Vijverhoek.

0603252.jpg

Bent u er in koopkracht op achteruit gegaan, of juist op vooruitgegaan? Laat het de SP weten. Hoe meer mensen reageren, hoe duidelijker beeld de SP heeft van de inkomenssituatie in Nederland.

Daniel Westhoek