SP Zoetermeer steunt actiecomité Vecht voor SW-recht

5 oktober 2014

SP Zoetermeer steunt actiecomité Vecht voor SW-recht

De SP Zoetermeer steunt de werknemers van de Dienst Sociale Werkvoorziening (DSW) die zich verenigd hebben in het actiecomité Vecht voor SW-recht. Het actiecomité is opgericht omdat de medewerkers hun situatie zat zijn. Daarom hebben zij een petitie opgesteld met daarin hun eisen voor een normale werkplek.

Er is al een aantal jaren onrust en onzekerheid onder werknemers van de sociale werkplaats over hun werk, hun werkplek en wat de participatiewet voor gevolgen voor hen gaat hebben. De leden van het actiecomité hebben het gevoel dat er iets van hen wordt afgenomen en dat zij onder druk worden gezet om buiten de sociale werkplaats te werken.

De leden van het actiecomité willen respect voor hun werk en goed behandeld worden. Bovendien willen zij vooral met plezier hun werk blijven doen en zich nuttig maken voor de maatschappij. Hiervoor hebben zij een petitie opgesteld om hun eisen kracht bij te zetten.

De SP Zoetermeer steunt het actiecomité Vecht voor SW-recht in hun strijd en roept iedereen op hun petitie te ondertekenen om hun eisen kracht bij te zetten.

Bijlage: