Onderhoud bruggetjes Buytenwegh getuigt van slechte planning gemeente

20 oktober 2014

Onderhoud bruggetjes Buytenwegh getuigt van slechte planning gemeente

De SP heeft opheldering gevraagd aan het college van B&W inzake het onderhoud van drie houten bruggetjes aan de Justus van Effenhove in de wijk Buytenwegh. Deze bruggetjes zijn pas vanaf begin 2015 weer toegankelijk. Een van de drie bruggetjes is al twee maanden afgesloten en dat terwijl het onderhoud, wegens een lang voorbereidingstraject, op zijn vroegst komende maand pas kan beginnen.

Het is niet de eerste keer dat er houten bruggetjes lange tijd afgesloten worden. Dit was in het verleden al eens het geval in de Dorpsstraat en in de wijk Seghwaert. SP-Raadslid Ivan Beij: "Gezien de ervaringen uit het verleden vraag ik mij nu toch wel echt af hoe er binnen het college van B&W planningen worden gemaakt. Dit is gewoon een inschattingsfout geweest waarover niet gecommuniceerd is".

De SP ziet ook gevolgen voor de wijk Buytenwegh. Beij: "Houten bruggetjes die maandenlang afgesloten zijn met bouwmaterialen en hekken bevorderen geen positieve uitstraling voor een straat of een wijk. Bovendien is het ook niet praktisch aangezien mensen mogelijk een flink stuk moeten omlopen of fietsen".

Verder vraagt de SP aan het college van B&W of er in de nabije toekomst nog meer bruggetjes voor lange tijd worden afgesloten en in welke vorm er een evaluatie wordt gemaakt om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.