Financiële ondersteuning voor mensen die dit nodig hebben

10 mei 2011

Financiële ondersteuning voor mensen die dit nodig hebben

Tijdens de raadsvergadering van maandag 9 mei heeft de SP voorgesteld dat woningbouwcorporaties hun maatschappelijke functie meer moeten gaan uitvoeren. Er vinden nu nog te veel huisuitzetting plaats die met een betere inspanning van de woningbouwcorporatie voorkomen hadden kunnen worden.

Het College van B&W is op dit moment aan het onderhandelen met de woningbouwcorporaties om te komen tot afspraken voor de komende vier jaar. De SP wil in deze afspraken een afspraak terug zien dat de woningbouwcorporaties middelen als budgetbeheer gaan aanbieden aan huurders die regelmatig hun huur te laat betalen of waarvan andere onregelmatigheden worden geconstateerd in de financiën.

De SP wilde hiervoor een wijzigingsvoorstel indienen op het voorstel van het college van B&W. Dit bleek echter niet nodig, omdat wethouder Haan namens het college van B&W aangaf de oproep van de SP van harte te ondersteunen. Hij heeft de SP toegezegd zich hard te maken om een afspraak met dergelijke strekking af te spreken met de woningbouwcorporaties.

Daniël WesthoekFractievoorzitter Daniël Westhoek: “Ik ben blij dat het college van B&W deze afspraak probeert vast te leggen met de woningbouwcorporaties. Ik weet zeker dat wanneer mensen een beetje geholpen worden met hun financiën als zij hier niet meer uit komen, door middel van een budgetbeheerder, een dreiging van een huisuitzetting kan worden voorkomen.”