29 mei 2011

Armoede werkt niet

Dagelijks mailen de mensen Sadet Karabulet met berichten over ontslagen, urenverminderingen, afgewezen sollicitaties en uitzichtloze situaties. Het zijn de verhalen van de verwoestende werking van de plannen van dit kabinet voor bijstandsgerechtigden,jonggehandicapten en mensen in de sociale werkplaatsen.

Het was daarom tijd voor actie. Ons bestuurslid Enid Scipio en ik togen daarom samen met Rolf een actief lid van onze partij in Zoetermeer naar Den Haag. Daar probeerden we al onze Zoetermeerders te vertegenwoordigen die in soortgelijke situaties zitten en onze stem te laten horen tegen de asociale plannen van dit kabinet. De plannen van het kabinet zijn een ramp voor de sociale werkplaats. Dat zei SP-leider Emile Roemer 25 mei op de demonstratie tegen bezuinigingen op de sociale werkplaatsen en jonggehandicapten. Volgens de SP-leider pakken de voorstellen desastreus uit voor iedereen die nu of in de toekomst werkt in de sociale werkplaats: Wie volwaardig werk doet, moet volwaardig uitbetaald worden. Het kabinet wil mensen met een arbeidsbeperking laten werken onder het minimumloon, ik noem dat asociaal.

En dat is het ook, asociaal, schandalig en ontolerabel en daarom knokken we door tot we winnen. Op 8 juni wordt er door gemeenten in de plaats Ulft gestemd over het bestuursakkoord. Dat is het akkoord tussen het Rijk en de gemeenten over de wijzigingen in de bijstand, de wajong en de sociale werkvoorziening. Al de slechte plannen van De Krom staan in dit bestuursakkoord. We zullen dus op 8 juni ook aanwezig zijn in Ulft om ons protest te laten horen. Schrijf het alvast in je agenda!

Solliciteer jij je ook al tijden suf, zonder dat een werkgever je aanneemt? Meld je verhaal bij ons meldpunt.

TIJD VOOR ACTIE!WANT WIJ LATEN NIET MET ONS SOLLEN