2011 het jaar van de waarheid?

17 januari 2011

2011 het jaar van de waarheid?

Zowel landelijk ,provinciaal als plaatselijk is er weer genoeg te doen in het komende jaar wat wij samen met u kunnen aanpakken.

Zoals Emile Roemer al zei in zijn toespraak en zoals ook onze kreet zal zijn bij de komende provinciale verkiezingen is nu echt de tijd gekomen dat we in PRO-TEST moeten komen. De komende verkiezingen zullen een test zijn om te zien welke kant we nu echt uit willen gaan. Een fijne sociale maatschappij waarin iedereen meetelt dus ook de mensen onder ons die niet het geluk hebben gehad om begenadigd te zijn met van alles en nog wat of een asociale maatschappij waarin iedereen alleen aan zichzelf denkt. Wel wil ik u meegeven dat de mens van oorsprong een kuddedier is en het om te overleven dus wel degelijk nodig is om samen aan te pakken en dat het dus wel degelijk nodig is dat de sterkere onder ons de zwakkere zullen ondersteunen.

Een veiligere samenleving begint niet alleen bij jezelf maar komt er ook als iedereen genoeg heeft om van te leven en lekkerder in zijn vel zit. Helaas is ook de SP niet bij machte om onrecht en misdaad volledig uit te bannen. Maar een groot percentage van de misdaad komt voort uit onrecht en armoede en dat kunnen we wel proberen te bestrijden. Menselijke waardigheid, iedereen is het waard om te leven en het goed te hebben,iedereen moet over de basisbenodigdheden beschikken om goed en in waardigheid te leven. Voldoende geld om je vaste lasten als huur energie water en telefoon en internet te betalen, voldoende geld om iedere dag te kunnen eten volgens de voedselschijf, voldoende geld om de kinderen goed te kunnen opvoeden. Gelijkwaardigheid, iedereen is gelijk en heeft gelijke rechten, maar ook plichten, welke kleur je ook hebt en waar je ook bent geboren, of je nu homo-sexueel of hetero bent, of je arm of rijk bent,of je nu mooi of minder mooi bent,of je nu wel of geen beperkingen hebt en noem maar op,niemand is geboren met een etiket op het hoofd of een gebruiksaanwijzing erbij.

Voor de SP is iedereen gelijk, Maar zoals in een kudde de sterkere de zwakkere beschermd vinden ook wij dit niet meer dan plicht van de mensheid en soms ,als sommige mensen die niet als vanzelfsprekend zien zal de politiek daar een handje in moeten meehelpen. En dan komen we vanzelf bij solidariteit, solidair zijn aan elkaar,elkaar helpen, ondersteunen samen een mooie wereld maken waar iedereen zich prettig voelt. Een wereld van menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit.