Stemadvies!

8 juni 2010

Stemadvies!

Deze week gaan we stemmen, stemmen is heel belangrijk, want met stemmen bepaal je wie er de meeste zeggenschap over het reilen en zeilen in ons land krijgt. Daarom is het heel erg belangrijk om voordat je gaat stemmen goed na te denken en je goed in te lezen in de diverse programma's of in ieder geval de stemwijzer in te vullen. Het is belangrijk dat je stemt op een partij waarvan je weet dat die ons land gezond houdt, niet alleen de top maar ook op de bodem. Kijk naar je eigen situatie en kijk wat de diverse partijen te bieden hebben zodat jij je in de komende jaren niet vergeten voelt. Luister niet alleen naar losse kreten van partijen, sommige partijen schreeuwen wat populistische leuzen (dingen die de mensen fijn vinden om te horen) maar houden verder in hun programma's en voornemens helemaal geen rekening met andere zaken die belangrijk zijn. Ga niet zomaar roepen dat de hele politiek een pot nat is en dan niet naar de stembus om te stemmen, dat is helemaal dom. Ik vind zelf dat de SP een supergoed programma heeft waarin niemand wat tekort zal komen, maar als de kiezer ons geen kans geeft zullen we dat weer niet kunnen bewijzen, en dat is nou wat wij juist zo graag willen, wij willen eindelijk laten zien waar wij voor staan en dat wij niet met iedereen meezwabberen. Dat laatste was ook de reden dat toendertijd Jan Marijnissen besloot om niet te gaan regeren, want dan hadden we teveel van de standpunten waar wij onze kracht uitputten, moeten laten vallen. Dus mensen, GA ALSTUBLIEFT STEMMEN EN DOE HET MET UW VERSTAND WANT ALS U HET VERKEERDE HOKJE ROOD MAAKT KUNT U DAT LATER NIET MEER CORRIGEREN, EN VOOR KLAGEN IS HET DAN ECHT TE LAAT. Geef ons de kans om te bewijzen wie we zijn en waar we voor staan en denk eraan, hoe meer stemmen we krijgen hoe sterker we worden en hoe meer kans dat we in plaats van te zeggen dat we ons best voor u gaan doen kunnen zeggen dat we het u gaan beloven. Beloven kan je immers alleen iets als je zeker weet dat je het kan waar maken en dat kan alleen als wij de grootste worden. Ik wens iedereen op 9 juni heel veel verstand toe om de juiste keuze te maken.