Geslaagde actiebijeenkomst Nationaal ZorgFonds

7 juli 2016

Geslaagde actiebijeenkomst Nationaal ZorgFonds

Dinsdag 5 juli organiseerde de afdeling Zoetermeer een eerste actiebijeenkomst over het idee om te komen tot één Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico. Het idee achter het Nationaal Zorgfonds is om de huidige commerciële zorgverzekeraars af te schaffen. De in 2006 ingevoerde concurrentie tussen zorgverzekeraars zou alles goedkoper en kwalitatief beter maken. De werkelijkheid is dat de bureaucratie en de verspilling explosief zijn gegroeid. Het publiek zou steeds meer te kiezen krijgen, maar dat blijkt alleen te gelden voor wie meer kan betalen. De rest krijgt juist steeds minder keuzevrijheid. Ondertussen zijn zorgverleners veel te veel tijd kwijt aan het afleggen van verantwoording, want verzekeraars en politiek vertrouwen hen niet. Daarnaast moet iedereen die gebruik maakt van de zorg nog eens een boete van € 385 euro betalen. Dat kan en moet anders.

Foto: Eugène Doove

Tijdens de actiebijeenkomst is er met de aanwezigen gesproken over het plan om te komen tot een Nationaal ZorgFonds. Daarnaast is er gesproken over hoe wij deze beweging in Zoetermeer verder kunnen laten groeien. Contacten zullen gelegd gaan worden met inwoners van Zoetermeer, misschien heeft u zelfs al onze krant over het Nationaal ZorgFonds in de bus aangetroffen. De komende maanden zullen wij regelmatig te zien zijn op straat, in de wijken. Daarnaast worden de contacten met organisaties in de zorg aangehaald om met hen in gesprek te gaan over een Nationaal Zorgfonds.

Foto: Eugène Doove

Uit de avond is in ieder geval gebleken dat er onder de aanwezige veel enthousiasme is over de vorming van een Nationaal Zorgfonds!