Met een blik op de toekomst

17 juni 2012

Met een blik op de toekomst

Het was een week van vooruit kijken. Afgelopen dinsdag bespraken de leden van de afdeling Zoetermeer het concept verkiezingsprogramma voor de komende verkiezingen. Algemeen genomen zijn de leden zeer tevreden over het verkiezingsprogramma. Het verkiezingsprogramma biedt realistische en begrijpelijke voorstellen om de crisis aan te pakken. Wanneer de SP na 12 september in de regering komt zal de oorzaak van de crisis aangepakt worden, bieden wij de mensen sociale zekerheid, dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten en wordt er gekozen voor duurzame ontwikkeling. Dinsdag komen de leden van de afdeling Zoetermeer nogmaals bijeen om het concept verkiezingsprogramma te bespreken. En uiteindelijk zal het congres op 30 juni het verkiezingsprogramma vaststellen.

Deze week heeft ook het net nieuw aangetreden bestuur van de afdeling Zoetermeer een blik in de toekomst geworden. Het nieuwe bestuur gaat zich natuurlijk eerst volledig richten op de komende Tweede Kamerverkiezingen. Maar daarnaast kijkt het bestuur ook verder dan 12 september. De laatste maanden melden zich veel nieuwe leden aan die wat voor de SP willen doen. Dus zal het nieuwe bestuur nog meer gaan investeren in de (nieuwe) leden. Ook gaat het nieuwe bestuur nadenken over de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Het lijkt misschien nog ver weg, maar 2014 is het zo! En dan moeten wij ook op lokaal niveau laten zien dat wij kunnen staan voor een solidair beleid waar sociale zekerheid geboden wordt aan mensen en de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen.

Ook landelijk heeft de SP deze week naar de toekomst gekeken. Afgelopen zaterdag werd op een feestelijke wijze het nieuwe partijpand van het landelijk secretariaat geopend. Na jarenlang in Rotterdam te hebben gezeteld is de SP nu verhuisd naar Amersfoort. Vanaf daar gaan wij met vertrouwen de toekomst tegemoet!

En om kracht bij te zetten dat er in de toekomst zeker een linkse samenwerking kan zijn meldde Jan Marijnissen afgelopen dinsdag dat er een lijstverbintenis zal komen tussen de SP, PvdA en GroenLinks. Ook hier denken wij aan (een linkse) de toekomst!

Terugkijkend op de week kan ik niet anders dan concluderen dat wij naar de toekomst hebben gekeken. De toekomst gaan wij met vertrouwen tegemoet! Ik hoop dat de mensen met net zo veel vertrouwen de SP gaan steunen, zodat wij op 12 september, maar zeker ook in 2014, kunnen laten zien dat ook de SP bereid is om mee te regeren.