Maidenspeech Simone

16 juni 2010

Maidenspeech Simone

Het heeft even geduurd voordat de officile commissievergaderingen van start zijn gegaan. Dit heeft alles te maken met de lange periode die de coalitiepartijen nodig hebben gehad om het eens te worden over het collegeprogramma en de portefeuilleverdeling. Maar dinsdag was dan de eerste commissievergadering van Simone Buijtendijk.

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen is Simone met voorkeursstemmen gekozen. Zij heeft echter haar raadszetel afgestaan aan de nummer drie op de lijst van de SP, Jan Velner. Wel heeft Simone direct aangegeven als commissielid voor de SP aan de slag te gaan. En wel op de onderwerpen sociale zaken en zorg. Tijdens de eerste commissievergadering van de raadscommissie samenleving heeft Simone dan ook meteen gebruik gemaakt van haar recht om te kunnen spreken over een voorstel en heeft dus meteen haar maidenspeech gehad.

Simone vraagt het woord tijdens de raadscommissie

Het onderwerp waar Simone het woord over voerde was een project voor mannenemancipatie in Zoetermeer. Een project gericht om de integratie van mannen met onder andere een taalachterstand te verbeteren. Een project dat op steun van de SP kan rekenen. De SP heeft wel meegegeven dat dit project zeer laagdrempelig moet zijn en voor iedereen toegankelijk. Vaak wordt zo'n project gezien als een projec