PvdA eindelijk tegen marktwerking in de zorg!

23 februari 2010

PvdA eindelijk tegen marktwerking in de zorg!

We hebben er even op moeten wachten, maar de PvdA ziet eindelijk in dat de marktwerking in de zorg niet werkt. Ik lees net op nu.nl dat PvdA leider Wouter Bos op een partijbijeenkomst heeft laten weten tegen verdere marktwerking in de zorg te zijn.

Op de partijbijeenkomst sprak Wouter Bos woorden als: "Winst hoort niet thuis in de zorg" en "Het is niet nodig en niet verantwoord. Wat nodig is is een betere samenwerking tussen ziekenhuizen en zorgverzekeraars in plaats van concurrentie".

STOP de uitverkoop van de thuiszorg
Juni 2008: SP Zoetermeer in actie voor een betere thuiszorg

Jammer dat de PvdA geruime tijd, bij monde van haar eigen staatssecretaris Jet Bussemaker, marktwerking in de zorg heeft gepropagandeerd. Want onder staatssecretaris Jet Bussemaker is de thuiszorg een product geworden, in plaats van menselijker. En wat heeft Jet Bussemaker gedaan om de marktwerking uit de thuiszorg te halen? NIETS!! Ondanks de vele problemen die wij zowel als SP fractie Zoetermeer (zie o.a. rapport 1, rapport 2) als de SP Tweede Kamerfractie (zie o.a. rapport 1, rapport 2, rapport 3) meerdere malen onder haar aandacht hebben gebracht.

Maar gelukkig vindt de SP nu een bondgenoot als het gaat om de marktwerking uit de zorg te halen. Nu maar afwachten of de PvdA niet weer gaat draaien als het er echt om gaat. Zodra de nieuwe raad van Zoetermeer is genstalleerd zal kort erna een voorstel van de SP fractie Zoetermeer komen om het marktwerking aspect in de thuiszorg weg te nemen. We zien dan wel of de PvdA haar woord houdt!

De hele speech van Wouter Bos is hieronder terug te zien. Ongeveer ter hoogte van 6:30 spreekt Wouter Bos over de marktwerking in de zorg.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PsJCbG2CDjA[/youtube]