Jongeren: betaalbare woningen en een bruisende stad

18 februari 2010

Jongeren: betaalbare woningen en een bruisende stad

Donderdag 18 februari hebben lijsttrekker Danil Westhoek en kandidaatraadslid Lennart Feijen speeddate sessies gedaan met diverse Zoetermeerse jongeren. De jonmgeren kregen 8 minuten de tijd om kritisch vragen te stellen aan de aanwezige politieke partijen. Na iedere 8 minuten wisselden de jongeren van een politieke partij. Zo hebben zij zich goed kunnen orinteren waar de verschillende politieke partijen voor staan.

Opvallend veel jongeren hadden het over betaalbare woningen in Zoetermeer. Velen zijn nog niet zo ver dat zij al uit huis willen, maar zij zien toch wel dat veel jongeren wegtrekken uit Zoetermeer, onder andere door gebrek aan betaalbare jongeren- en starterswoningen. Een ander belangrijk punt waar veel jongeren vragen over hebben gesteld is het uitgaansleven in Zoetermeer. Velen zien graag dat Zoetermeer veel bruisender wordt. De meesten hebben aangegeven dat het Stadshart daar de beste plaats voor is. In en rondom het Stadshart zouden volgens de jongeren wel wat meer caf's en dancings mogen komen. Twee heel herkenbare punten voor de SP.

De komende dagen kunnen alle jongeren van Zoetermeer bij het Jongeren Informatie Punt (JIP) stemmen op hun favoriete politieke partij. De uitslag wordt aan het eind van de week bekend gemaakt. We zullen dan zien welke partij het beste uit de bus komt als het om jongeren gaat!