Sfeerverslag opening campagne SP

23 januari 2010

Sfeerverslag opening campagne SP

Op vrijdag 22 januari heeft de SP de verkiezingscampagne in Zoetermeer op een originele wijze geopend. Door middel van een lasershow op het stadhuis heeft de SP aan het winkelend publiek kenbaar gemaakt dat de SP tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen weer mee zal doen. Op het stadhuis verscheen de tekst JIJ-IK-WIJ SP in Zoetermeer. Veel van de voorbijgangers beleven even stilstaan om te kijken naar de teksten die op het stadhuis verschenen.

De mensen die stil bleven staan om naar de tekst op het stadhuis te kijken kregen koffie, thee of chocolademelk aangeboden en voor degene die dat wilde was er een stroopwafel. Natuurlijk werd ook meteen de flyer met de vijf belangrijkste speerpunten van de SP voor de komende verkiezingen uitgedeeld. De vijf belangrijkste speerpunten voor de SP zijn: Betaalbare woningen, afgestemd op de vraag. Goede zorg, dicht bij huis. Een groene, duurzame stad waarin iedereen kan recre?ren. Iedereen doet volwaardig mee in de samenleving. En als laatste de fiets en openbaar vervoer boven meer asfalt. Zo weten de inwoners van Zoetermeer meteen waar zij de SP over 4 jaar op kunnen afrekenen.

De opening van de campagne is mogelijk gemaakt door vele actieve SP leden. Enkele tientallen vrijwilligers zullen de komende zes weken diverse activiteiten ondersteunen die er plaats zullen vinden in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen. De leden zullen flyers uitdelen in het stadshart en alle wijken in de stad, zij zullen de verkiezingskrant huis-aan-huis bezorgen en zij zullen de kandidaat raadsleden ondersteunen bij de diverse debatten die plaats zullen vinden.

De start van de campagne was tijdens de wekelijkse koopavond. Helaas was het niet een geweldige topdrukte. Maar dat is het nooit op koopavonden. En dan te weten dat er recentelijk nog een voorstel van het college van B&W is geweest om het aantal koopzondagen in Zoetermeer uit te breiden. Gelukkig heeft de SP dit weten te voorkomen. Want als een koopavond al niet storm loopt, waarom dan wel meer koopzondagen die alleen maar tot oneerlijke concurrentie zal leiden tussen kleine en grote ondernemers?!