Ledenvergadering kiest kandidaatraadsleden

27 november 2009

Ledenvergadering kiest kandidaatraadsleden

Op woensdag 25 november heeft de SP Zoetermeer ter voorbereiding van de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 een ledenvergadering gehouden. Om 20.00 uur liep de zaal van het nieuwe partijpand vol met leden die op deze avond konden stemmen over het voorstel van het bestuur voor het nieuwe partijprogramma en de kandidaatraadsleden.

Afdelingsvoorzitter Marga Berendse opende de vergadering en gaf uitleg over de procedure van de avond en de stemmingen. Er werd een verkiezingscommissie samengesteld van drie leden die niet op de kandidatenlijst stonden. Zij moesten na de schriftelijke stemming de stemmen tellen. Vervolgens werden alle 30 (voorzover aanwezig) kandidaatraadsleden aan de zaal voorgesteld. De eerste zeven kandidaten van de lijst werden door Marga genterviewd. Daarna volgde de stemming voor de kandidatenlijst.

De kiescommissie trok zich terug om de stemmen te tellen. Intussen nam Fractieleider Danil Westhoek het woord en werden de amendementen die op het partijprogramma door de leden waren ingebracht besproken. Na enkele korte discussies werd het partijprogramma unaniem aangenomen.

Verkiezingsprogramma unaniem aangenomen

Hierna werd de uitslag van de stemming voor de kandidatenlijst bekend gemaakt. De aanwezige leden gingen in overgrote meerderheid akkoord met de door het bestuur voorgestelde kandidatenlijst.

Hieronder in lijstvolgorde de eerste zeven nieuwgekozen kandidaten:

1. Danil Westhoek (lijsttrekker)
2. Ewout den Heijer
3. Jan Velner
4. Lennart Feijen
5. Simone Buytendijk
6. Bernd Vermeulen
7. Ans Nieuwenhuizen

Klik hier voor de volledige lijst.

Tot slot gaf campagneleider Frits Jansen nog een korte uitleg over de verkiezingscampagne die de komende maanden gevoerd gaat worden. "Campagne voeren is leuk", zo begon Frits, om vervolgens aan de hand van geprojecteerde illustraties aan de zaal uit te leggen hoe de komende campagne gevoerd gaat worden. De slogan wordt: "Een prettig leven in een sociaal en groen Zoetermeer". De pijlers van de campagne worden de speerpunten en het ondersteunen van de kandidaatraadsleden bij debatten. Er werd uitgelegd hoe de verkiezingskraam er uit gaat zien en wat voor verkiezingsmateriaal er gebruikt gaat worden.

Na een oproep aan de leden om mee te helpen met de campagne en de sluiting van de vergadering stortte iedereen zich op de drankjes en heerlijke pasteitjes (met dank aan Enid) en werd er nog lang en gezellig nagepraat. Kortom een geslaagde avond en een goed begin van de campagne.

Naborrelen
Na de sluiting gezellig naborrelen