Promotieborden op groenstrook A12?

28 mei 2009

Promotieborden op groenstrook A12?

Tijdens de bijeenkomst gisteren met (vertegenwoordigers van) Zoetermeerse ondernemers is er onder andere gesproken over de promotie van Zoetermeer. Men sprakover promotiemiddelen die de teksten op de Mandelebrug overstijgen. Hier werd nadrukkelijk door een aantal vertegenwoordigers van Zoetermeerse ondernemers, maar ook door de VVD, gesproken over promotieborden in de groenstrook langs de A12. VVD fractievoorzitter Boontjes: "Als je op de A12 langs Zoetermeer rijdt zie je alleen maar een groene strook, meer niet. Dat is alles wat men van Zoetermeer kan zien." Ik denk bij mezelf, is het zo erg dan dat men ziet dat Zoetermeer (nog) groen is? Het is een van de weinige stukjes groen dat langs de snelweg in Haaglanden ligt, voor de rest is het steen.

Borden langs de snelweg
Wordt dit het beeld langs de A12?

Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op horizonvervuilende promotieborden in dit groene stukje langs de A12. Ik kan me wel voorstellen dat er naast de oprit, waar mensen toch stil staan voor het stoplicht, een promotiebord komt te staan, vergelijkbaar aan degene die er nu in het Stadshart tegen het Stadhuis aan hangt. Maak hier meteen een digitaal bord van, zodat je ook nog iets van een ICT stad uitstraalt. Zo kan men toch zien wanneer er evenementen plaatsvinden in Zoetermeer, maar wordt de groenstrook met rust gelaten.