Plakoorlog!

16 mei 2009

Plakoorlog!

In de aanloop naar de Europese verkiezingen heeft de SP, samen met de andere Zoetermeerse politieke partijen, een convenant ondertekent waarin onder andere staat dat politieke partijen elkaar niet zullen overplakken. Op de verkiezingsborden moet ieder zich aan de gestelde plakruimte per partij houden.

De SP is nooit voorstander geweest van het reguleren van de plakborden. De verkiezingsborden zijn n van de middelen om de kiezers te bereiken. Het is een spel om te zorgen dat je zichtbaar blijft op de borden. Maar omdat er ook voordelen aan het convenant zitten, zoals het niet meer hoeven aanvragen van vergunningen, hebben wij bij wijze van proef besloten om voor deze verkiezingen een convenant met de andere politieke partijen af te sluiten.

Maar deze week heb ik geconstateerd dat de SP op diverse borden in de stad is overplakt door de politieke partij Solidara. Deze partij is overigens van ex SP-er Dzgn Yildirim. Hier komt de zwakte van het convenant al om de hoek kijken, want Solidara is geen Zoetermeerse politieke partij en die kent het convenant dus niet! Dat kan hun dan ook niet kwalijk worden genomen. Maar het valt wel erg op dat alleen de SP wordt overplakt door deze politieke partij. Bij de volgende plakronde zal de SP kritisch kijken naar de beschikbare ruimte op de verkiezingsborden. Als er onvoldoende beschikbare ruimte op de verkiezingsborden te vinden is dan weten we waar we kunnen plakken. Het spel is weer begonnen!

SP overplakt in Oosterheem

Verkiezingsbord Oosterheem