h

Werkbezoek H+B Thuiszorg

22 april 2009

Werkbezoek H+B Thuiszorg

Afgelopen vrijdag ben ik op werkbezoek geweest bij H+B Thuiszorg. Uit ons onderzoek naar de situatie in de thuiszorg kwamen nogal wat klachten naar voren over deze zorgaanbieder, die per 1 januari 2009 een van de zorgaanbieders is die de thuiszorg in Zoetermeer mag leveren.

De klachten hadden met name betrekking op het niet tijdig kunnen leveren van zorg en het niet uitbetalen van het salaris van een enkele thuiszorgmedewerkers. Na een aantal maal telefonisch contact te hebben gehad met deze zorgaanbieder was het wel eens goed een keer op bezoek te gaan om een aantal zaken eens nader te bespreken en om te zien hoe men daar nu werkt.

In het Ortel mobile gebouw in Den Haag (naast Station Holland Spoor) op de 7e en 12e verdieping is H+B Thuiszorg gevestigd. Het bedrijf is sinds januari 2009 enorm gegroeid. Het heeft onder andere een groot deel van de thuiszorg van Meavita overgenomen. Daarnaast is het werkgebied Zoetermeer erbij gekomen.

De klachten die bij de SP binnen zijn gekomen worden door H+B Thuiszorg herkent. De informatie uitwisseling tussen de oude zorgaanbieders en H+B Thuiszorg is niet al te goed verlopen. Daarom waren soms clinten niet bekend en zelfs overgenomen personeel niet bekend. De problemen die hieruit voort zijn gekomen zijn dan wel te raden.

Inmiddels wordt er bij H+B Thuiszorg hard gewerkt de laatste problemen op te lossen. Ik heb het met name ook gehad over het feit dat H+B Thuiszorg in Zoetermeer totaal geen aanspreekpunt heeft. Ze zijn alleen telefonisch bereikbaar. Een contactpunt fysiek in Zoetermeer voor zowel clinten als personeel zou een grote verbetering zijn. Men neemt deze suggestie van harte mee.

Het was een goed werkbezoek. Er zijn heel wat zaken besproken, waar nog wat actiepunten uit voort zijn gekomen. Ik wacht geduldig af op de uitwerking hiervan...!

U bent hier