1 april

29 maart 2009

1 april

Afgelopen vrijdag zat tussen de post van de raad een uitnodiging van de raadsgriffier om op woensdag 1 april om 19:00 aanwezig te zijn bij de presentatie van de herhuisvesting van de griffie en de fracties in het Stadsmuseum (Oude Huis).

Volgens de raadsgriffier moeten de griffie en de fracties weg uit het stadhuis vanwege het grote gebrek aan kantoor- en vergaderruimte. Het huidige Stadsmuseum is volgens de raadsgriffier de ideale plek voor huisvesting van de griffie en de fracties. Het is op loopafstand van de Stadhuis, past goed in het kader van de Culturele As en het zou de samenwerking tussen de griffie en de fracties verbeteren.

De kosten voor deze hele operatie zijn flink. Maar hierop heeft de raadsgriffier ook al een oplossing gevonden. Er zijn drie sponsors gevonden die een substantile bijdrage zullen leveren in de kosten. In ruil hiervoor zal gedurende 5 jaar tijdens internet- en tv uitzendingen van de vergaderingen van de raad en raadscommissies reclamebodschappen worden uitgezonden van deze sponsors.

De SP feliciteert de raadsgriffier met zijn goede 1 april grap. Maar de SP trapt er mooi niet in!