DSW onderzoek wel representatief

26 februari 2008

DSW onderzoek wel representatief

Reactie naar aanleiding van artikel in het AD.

De SP heeft enige tijd geleden een onderzoek gedaan naar de tevredenheid van medewerkers van DSW Rijkswijk e.o. over hun werk. Uit dit onderzoek bleek dat slechts een kwart van de medewerkers het naar zijn zin heeft en dat meer dan de helft van de genquteerden problemen ondervindt met zijn of haar leidinggevenden. Aan het onderzoek hebben 48 mensen meegewerkt, dit zijn 8 % van de medewerkers.

Zowel de Zoetermeerse wethouder als de directie van DSW nemen afstand van het onderzoek door het aantal reageerders te laag te noemen. De resultaten van het onderzoek geven echter onweerlegbaar aan aan dat 6 % van de medewerkers actief aangeeft het niet naar zijn zin te hebben, de SP noemt dit schrikbarend. 8 % is een prima afspiegeling voor een onderzoek. De gemeente Zoetermeer zelf houdt ieder jaar een zogenaamde omnibus enqute hieraan werkt nog geen 2 % van de inwoners mee. Een reden voor veel mensen om niet mee te werken aan het onderzoek is de angst voor repressieve maatregelen.