Burgers adviseren minister

6 december 2005

Burgers adviseren minister

Vorige week stond er een interessant artikel in het blad Binnenlands bestuur. Dat is een blad gewijd aan het bestuur in grote zin (landelijke,provinciaal,gemeentelijk). In dat blad stond een artikel met de veelzeggende kop 'Burgers adviseren minister'. Een interessant citaat:

Uit de gesprekken die VROM voerde met circa zeventig burgers kwamen vijf wensen naar voren: voldoende betaalbare woningen, meer groen in de stad, een goede verhouding tussen natuur en industrie, betere handhaving van gevaarlijke stoffen en geluid, en meer voorzieningen in de wijk, zoals winkels, cafs, scholen en zorgpunten.

Vrijwel allemaal punten waar de SP zich de afgelopen jaren al hard voor heeft gemaakt en blijft doen! Het is jammer dat burgers vaak wel hun mening mogen geven, maar aan de andere kant totaal andere plannen worden uitgevoerd.

Ik ga mij zo laten adviseren door een gehandicapte uit onze stad over de stand van zaken met betrekking tot het beleid van de gemeente. Het is zeer belangrijk om dit soort dingen uit eerste hand te vernemen. Ik ben benieuwd wat voor ideen hieruit voortvloeien!

Bas Schuiling