Lijsttrekker Iván Beij Martin: "Op 22 november gaat het echt van start"

8 november 2017

Lijsttrekker Iván Beij Martin: "Op 22 november gaat het echt van start"

Op woensdag 22 november a.s. komen de Zoetermeerse leden van de SP weer bijeen voor een algemene ledenvergadering. Op die avond wordt het definitieve, door de leden vastgestelde, verkiezingsprogramma uitgebracht. Tevens wordt de kandidatenlijst voor de gemeenteraad door de leden vastgesteld. Kersverse lijsttrekker Iván Beij Martin hierover: "Dan begint de aanloop naar de verkiezingen pas echt.  We kunnen onze doelen gaan uitleggen aan iedereen die dat wil horen en we kunnen de gezichten van onze kandidaat-raadsleden tonen."

Iván Beij Martin is op dinsdag 19 september jl. door de leden van de Zoetermeerse SP verkozen tot lijsttrekker. De 29-jarige huidige vice-fractievoorzitter van de lokale SP zal zijn partij aanvoeren op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.
Iván Beij vervult de prominente rol van lijsttrekker voor het eerst. Plankenkoorts
kent hij echter niet. “Ik heb er nu een volledige periode als raadslid op zitten en dit
smaakt absoluut naar meer. Ik voel me goed in het debat en kijk er naar uit om in
aanloop naar de verkiezingen de degens te kruisen met de andere partijen", zegt Beij.
Beij volgt Daniël Westhoek op, die na 11 jaar de gemeenteraad van Zoetermeer gedag heeft gezegd. “Het is niet makkelijk om iemand als Daniël op te volgen. We hebben de afgelopen verkiezingen een mooie uitslag neergezet met hem als politiek leider. Als iemand met zoveel kunde en kennis wegvalt is dat lastig. Maar hij heeft mij de kneepjes van het vak goed geleerd hoor, ik ben klaar voor de strijd” besluit Beij.