Ga mee naar Zilveren Kruis voor ons ziekenhuis!

7 juni 2023

Ga mee naar Zilveren Kruis voor ons ziekenhuis!

Foto: Annemiek Kamphuis

Aanstaande maandag 12 juni komen we in actie bij Zilveren Kruis Achmea. De zorgverzekeraar die afdelingen in ons ziekenhuis sluit. We verzamelen om 14.00 uur bij de vooringang van het treinstation Leiden Centraal en lopen dan naar het hoofdkantoor. We gaan daar een kunstwerk onthullen en aanbieden om zo duidelijk te maken dat de Zorgverzekeraar er de oorzaak van is dat zwangere vrouwen een ziekenhuisbevalling in de buurt wel op hun buik kunnen schrijven.

Het gaat om zorg die voor iedereen toegankelijk moet zijn en die van ons allemaal is! In Zutphen wil Zilveren Kruis de afdeling verloskunde sluiten. In Zoetermeer dreigen de afdelingen geboortezorg en de spoedzorg te verdwijnen. Zo gaat het in veel meer plaatsen in Nederland.

Dat moet anders. Wij zeggen schaf de zorgverzekeraars af en zet een Nationaal Zorgfonds op. Zonder onnodige bureaucratie en geldverslindende concurrentie. Zonder eigen risico.

Kom naar de actie op 12 juni om duidelijk te maken dat je in Nederland moet kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Heb je nog vragen over de actie? Stuur dan een mail naar zoetermeer@sp.nl