Teken ook voor zeggenschap over onze energie! #volkspetitie.

14 oktober 2022

Teken ook voor zeggenschap over onze energie! #volkspetitie.

Foto: Annemiek Kamphuis

Eind 2019 verpatste gemeente Zoetermeer onze aandelen van Eneco en zeggenschap over onze energie aan het Japanse bedrijf Mitsubitsi.

Nu draagt het kabinet zakken vol met geld naar de aandeelhouders en zitten we zelf in de kou.

Foto: SP landelijk

Het privatiseren van energiebedrijven was een fout en we moeten onze energie weer nationaliseren. Uit onderzoek blijkt dat 80% van Nederland dit met ons eens is, maar vrijwel niemand heeft er vertrouwen in dat het kabinet dit gaat doen. Daarom starten wij een volkspetitie voor het nationaliseren van onze energie. Teken ook op https://kostenomlaag.sp.nl/volkspetitie.

In een ruime dag tekenden al 30.000 mensen de volkspetitie om onze energie te nationaliseren.

Foto: SP landelijk

Samen kunnen we ervoor zorgen dat de energierekening omlaag gaat en we weer zeggenschap hebben over onze eigen energie.

Foto: SP landelijk

De energierekening moet omlaag. Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst zo goedkoop en schoon mogelijk. Omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachten rijk, terwijl wij in de kou zitten.

Foto: SP landelijk

Nu het kabinet Rutte/Kaag miljarden van ons belastinggeld overmaakt aan commerciële energiebedrijven die grote winsten maken, moet en we daar minimaal zeggenschap voor terugkrijgen.