Het is menens! #Kostenomlaag

18 september 2022

Het is menens! #Kostenomlaag

Foto: Annemiek Kamphuis

“Er is een strijd van leven op dood. Een klassenstrijd. Er woedt een klassenstrijd. Degene die dat nu nog niet zien worden daarvoor betaald. De klassenstrijd duurt al 40 jaar! Er zijn nu allemaal crisissen die wij moeten betalen. Dezelfde aandeelhouders worden alleen maar rijker en rijker. We worden weer armer dit jaar, nu zelfs 7%. Dat is bullshit omdat er geld genoeg is. Het geld verdwijnt weer in de gevoerde zakken van CEO’s, bestuurders, aandeelhouders en andere labbekakken.  Rutte heeft al 47 miljoen gestolen van ons! De VVD is een ramp voor burgers. Het kabinet moet vallen!!  Het is menens. Het is genoeg”, Ewald Engelen, een van de sprekers tijdens het Prinsjesdagprotest.

Foto: Annemiek Kamphuis

Zaterdag 17 september was SP Zoetermeer met duizenden mensen om te demonstreren tegen de belachelijk hoge prijzen van onze boodschappen, de benzineprijs, de zorgpremie, de energieprijs, de huren en ons pensioen. En dat is nogal wat. We zijn in het hele land al een tijdje bezig met de koopkrachtcampagne en gaan ermee door.

Foto: Annemiek Kamphuis

Een paar keer hebben wij in Stadshart gestaan met de campagne en mensen konden een boodschap voor dit beleid opschrijven. 300 meter aan boodschappen is er geschreven.

Foto: Annemiek Kamphuis

Als afsluiting maakten we een rondje door Den Haag langs het torentje, het Binnenhof.  De stoet begon met niemand minder dan onder andere Lilian, Bart van Kent, Michiel van Nispen, Renske Leijten, Mahir Alkaya achter een groot spandoek met de tekst Nu is het genoeg. Voorop trommelaars en muzikanten die een swingend, exotisch dynamisch geluid lieten horen.  Veel mensen stonden langs de kant te kijken en maakten foto’s. Het was een mooie Prinsjesdagprotest.