SP-stemmers bedankt!

18 maart 2022

SP-stemmers bedankt!

Foto: Maurits Gemmink

De opkomst voor de gemeenteraadsverkiezingen is 52,3% in Zoetermeer. Bijna de helft van onze inwoners heeft niet gestemd. Dat mag de politiek landelijk en lokaal zichzelf aanrekenen! De SP Zoetermeer feliciteert de partijen met zetelwinst. En dan vooral de lokale partij PDvZ (Partij Democratie voor Zoetermeer) met 3 zetels winst. Helaas is de grootste partij die van de niet stemmers, waardoor we allemaal uiteindelijk verliezers zijn.

Daarom waarderen wij alle stemmers die wel voor ons naar de stembus zijn gegaan. Wij feliciteren Jan Velner, onze nieuwe fractievoorzitter, en Monique van Damme, de nummer 2 op onze lijst, die SP Zoetermeer gaan vertegenwoordigen in de raad.

We willen de komende 4 jaar strijden met onze inwoners voor onder andere een veiliger buurt, meer sociale huurwoningen, onderhoud en verduurzaming van huurwoningen  in plaats van ze te slopen, meer jongerenwerkers, preventieve jeugdzorg, beter klimaat en geen diftar!

De uitslag van het raadgevend referendum is duidelijk: geen DIFTAR. Onze inwoners hebben zich uitgesproken.

Graag willen wij ons algemene meldpunt op zoetermeer@sp.nl onder de aandacht brengen. Zoetermeerders kunnen hier onrecht en zaken, die het algemeen belang betreffen, melden. Wij hopen dat nog meer Zoetermeerders hier gebruik van gaan maken.