Fijne Kerst en een strijdbaar 2022.

24 december 2021

Fijne Kerst en een strijdbaar 2022.

Foto: Marga Berendse

Fijn kerst en menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid, solidariteit in 2022. Dat is de wens van SP Zoetermeer aan de inwoners van Zoetermeer. Jan, Piet, Marga en Annemiek waren te vinden in Stadshart om mensen fijne feestdagen te wensen. Een stem op de SP is harder nodig dan ooit om weer te kunnen leven in plaats van te overleven. Ook in Zoetermeer. Er groeien steeds meer kinderen in armoede op, huizen worden gesloopt om dure woningen ervoor in de plaats te bouwen, er is veel bezuinigd op openbare voorzieningen om de begroting sluitend te kunnen houden. De zorg verkeert in zwaar weer. Er is werk aan de winkel.

Helaas zal dit nieuwe kabinet de problemen die ze zelf hebben veroorzaakt, niet oplossen. Het toeslagenschandaal, de woningnood, de crisis in de zorg. Het minimumloon stijgt nauwelijks en de AOW stijgt niet mee. De pensioenen blijven al jaren achter. En dat terwijl de kosten van onze boodschappen, energierekening en huren wel enorm stijgen. Wij hebben er allemaal last van.

Het is tijd voor echte oplossingen. Investeer in zorg, stop met de markt in de zorg en maak van samenwerking de norm. We willen de huren verlagen en betaalbare woningen bouwen. De tweedeling aanpakken en de superrijken en de grote winstgevende bedrijven betalen hun deel. Een eerlijke politiek die opkomt voor mensen. Ook in Zoetermeer. Een Zoetermeer voor iedereen.