Wij gaan voor een eerlijker samenleving.

15 december 2020

Wij gaan voor een eerlijker samenleving.

Foto: SP landelijk

Op het XXVste congres 12 december 2020 is ons partijprogramma ‘Stel een daad’ aangenomen. Ongeveer negen maanden geleden is de programmacommissie begonnen met het programma, 32000 mensen hebben eraan meegewerkt, het concept is naar de afdelingen gestuurd, besproken in afdelingen, besproken in regio conferenties, weer naar afdelingen gestuurd en besproken tijdens ledenvergaderingen en weer besproken op het congres. “Deze kleine kunnen we meenemen naar de verkiezingen”, aldus Ronald van Raak, voorzitter van de programmacommissie.

Foto: Annemiek Kamphuis

Het is een mooi, sociaal en gedurfd programma;                                          Marktwerking uit de zorg, lonen omhoog naar 14 euro, ook werknemers krijgen een stem in bedrijven, voeren een bindend correctief referendum in, maken een nationaal betaal- en spaarbank, lokale ondernemers krijgen hulp onder meer door aanbestedingen voortaan ‘mkb-vriendelijk’ te maken, grote bedrijven betalen hun eerlijke deel belasting, eigen risico naar nul en de ziektekostenpremie wordt inkomensafhankelijk, er komen kleinschalige Zorgbuurthuizen, AOW leeftijd 65, alle studenten een studiebeurs, huren verlagen en willen weer een volkshuisvesting. We zijn tegen alles wat met discriminatie heeft ( etnisch profileren), brengen het recht naar mensen in de vorm van Huizen van het Recht. Een rechtvaardig klimaatbeleid, geen wegwerpeconomie maar bouwen aan een duurzame samenleving. Het kan allemaal.

Foto: SP landelijk

De SP-kandidaten lijst voor de Twee Kamer verkiezingen is ook besproken en aangenomen. De lijst barst van talent, energie en strijdlust voor een eerlijk Nederland. Bekijk de lijst hier:

Het gaat een drukke maar mooie tijd worden. Ook in Zoetermeer. Doe jij mee? Partijgenoten die ons willen helpen zijn altijd welkom. Er is altijd wat te doen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de SP groter wordt zodat we nog meer invloed krijgen. Stem SP voor een eerlijker samenleving.