Even aandacht voor ons zorgpersoneel!

6 april 2020

Even aandacht voor ons zorgpersoneel!

Foto: Fotograaf ziekenhuis Langeland.

We hebben in de krant kunnen lezen dat het LangeLand Ziekenhuis veel steun krijgt uit de Zoetermeerse samenleving. Daar mag de politiek natuurlijk ook niet ontbreken. Als teken van waardering hebben onze voorzitter Jan en organisatie secretaris Henry, namens de lokale SP afdeling Zoetermeer, het ziekenhuis een waardebon van €50 euro overhandigd voor de fruitactie en rode emmertjes met paaseitjes, zodat de snoeppotten op de afdelingen weer goed gevuld zijn.

Foto: Fotograaf ziekenhuis Langeland.

Om 15.45 uur maandag 06 april werden Jan en Henry buiten ontvangen door de heer Bakker die de attenties erg kon waarderen. Hij bedankte namens het personeel voor de bijdrage aan de fruitactie en de paaseitjes.

Foto: Fotograaf ziekenhuis Langeland.

Momenteel worden 28 corona-patiënten verzorgd in het Langeland. Er werken 350 mensen in de meest urgente afdelingen waar de corona behandelingen plaatsvinden. In het Lange Land werken in totaal ongeveer  1.000 mensen.

Vooralsnog loopt het ziekenhuis nog niet tegen problemen aan wat beschermingsmiddelen betreft. Jan heeft aangegeven dat als we wat kunnen betekenen we dat graag willen horen. SP sprak de hoop uit dat de waardering voor de zorg, als deze crisis voorbij is, niet ophoudt bij applaus of deze paaseitjes. Dat mag straks dan ook wel blijken in de vorm van fatsoenlijk loon.

Foto: Annemiek Kamphuis

De acht verpleeghuizen in Zoetermeer zijn we niet vergeten. Annemiek is langs geweest om aan te geven dat de waardering voor het zorgpersoneel groot is. Een kleine attentie in de vorm van een emmertje met paaseitjes werd zeer op prijs gesteld.

Foto: Annemiek Kamphuis

De verpleeghuizen zitten op slot, mantelzorgers en familie kunnen niet meer op bezoek komen. De mensen hebben het moeilijk. Alles rust nu op de schouders van de zorgverleners. Te vaak moeten ze hun werk onbeschermd, onveilig doen omdat er te weinig beschermingsmaterialen zijn.

De SP pleit sinds het begin van de coronavirus voor het garanderen van voldoende beschermingsmiddelen voor personeel die dat nodig heeft. Applaus is niet genoeg, men moet ook over materiaal beschikken. Het is schandalig dat personeel soms hun werk zonder voldoende beschermingsmiddelen moeten doen zonder bijvoorbeeld mondkapjes, en zo het gevaar lopen zelf besmet te raken.

Vorige week was er een debat in de Tweede Kamer. Lilian Marijnissen heeft toen de regering weer opgeroepen om alles op alles te zetten om alle mogelijkheden in Nederland om beschermingsmiddelen te produceren, te benutten. Zie ook: