SP pleit samen met GroenLinks en PvdA voor meer dansgelegenheden in Zoetermeer

25 september 2017

SP pleit samen met GroenLinks en PvdA voor meer dansgelegenheden in Zoetermeer

De SP heeft samen met GroenLinks en PvdA een motie ingediend om meer dansgelegenheden in Zoetermeer mogelijk te maken. Momenteel wijken mensen uit naar omliggende gemeenten omdat Zoetermeer achterloopt op dit gebied. Met ons voorstel willen we de komst van meer dansgelegenheden makkelijker maken.

Voor wat betreft de komst van de meeste horeca heeft het college een de houding van ja, mits. Alleen voor grootschalige horeca heeft het college de houding van nee, tenzij. De SP, GroenLinks en PvdA vinden het belangrijk dat Zoetermeerders ook in eigen stad een dansje kunnen wagen. Daarom hebben zij een voorstel ingediend om ook voor grootschalige horecavoorzieningen, dansgelegenheden, een houding van ja, mits te hanteren. Dit voorstel is aangenomen door een meerderheid van de gemeenteraad.

Raadslid Lennart Feijen “Als linkse partijen willen we meer bruis in de stad en vinden we het belangrijk dat inwoners ook binnen Zoetermeer voldoende gelegenheid hebben om een dansje te wagen. Door de komst van dansgelegenheden in Zoetermeer makkelijker te maken hoeven mensen niet uit te wijken naar omliggende gemeenten en wordt het gezelliger in de stad. So let’s dance...and put on your red shoes! ”