Buytenparktheater gaat door!

9 mei 2017

Buytenparktheater gaat door!

Even leek het erop dat de 20e editie van het openluchttheater in het Buytepark niet door zou gaan dit jaar. Eind april ontving de SP een noodkreet van de organisatie dat de subsidieaanvraag was afgewezen en zij op het punt stonden de stekker uit de productie te trekken. De SP heeft daarop direct een debat aangevraagd in de gemeenteraad. Na een goed debat heeft de SP van het college de toezegging gekregen dat het openluchttheater in het Buytenpark ook dit jaar door zal gaan. De SP is zeer tevreden met de toezegging. De organisatie heeft nu de zekerheid om door te gaan met de productie.

SP Fractievoorzitter Daniël Westhoek: “Ik kon het niet geloven toen ik van de organisatie te horen kreeg dat de jubileumvoorstelling van het openluchttheater in het Buytenpark wel eens niet door zou kunnen gaan. Al jaren spreken zowel het college als de raad enthousiast over wat er jaarlijks wordt neergezet in het Zoetermeerste Buytenpark. Een theaterstuk dat vele duizenden bezoekers trekt. Een theaterstuk waar tientallen vrijwilligers, van toneelspelers tot technici, maandenlang aan werken. Het bevat alle elementen waar wij als stad trots op zijn en het heeft al meerdere personen voorgebracht die nu in landelijke producties meedraaien. Ik dacht, dit laat ik niet gebeuren. Dan moet de gemeenteraad maar een uitspraak doen dat het openluchttheater gewoon door moet gaan. En dat deed de voltallige raad dan ook. Ik ben zeer blij met het resultaat en het feit dat de organisatie nu door kan gaan met de jubileumvoorstelling.”

Het openluchttheater zal dit jaar plaatsvinden van 28 juni t/m 9 juli in het Buytenpark van Zoetermeer. Speciaal voor dit jubileumjaar wordt de rockmusical Jesus Christ Superstar gespeeld.