Openbare avond nationaal zorgfonds zonder eigen risco

5 september 2016

Openbare avond nationaal zorgfonds zonder eigen risco

Foto: SP

In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Zo simpel is het. Maar er staat een boete van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omlaag, de kosten omhoog. Dat moet anders. Wij zeggen: schaf de zorgverzekeraars af en zet één Nationaal ZorgFonds op. Zonder onnodige bureaucratie en geldverslindende concurrentie. En zonder eigen risico. Kom donderdag 15 september naar de openbare avond over een nationaal zorgfonds zonder eigen risico en laat u informeren over dit initiatief.

Tijdens de openbare avond zullen mensen uit de zorg en de politiek hun ervaringen met het huidige zorgsysteem delen en spreken over een alternatief waar alle Nederlanders beter van zullen worden. Een systeem waar de kwaliteit van de zorg weer voorop staat en het geld weer naar de zorg gaat. De openbare avond vindt plaats in “De Kapelaan”, Nicolaasplein 2 (Dorpsstraat). De aanvang is 19:30.

Campagneleider Daniël Westhoek: “Als SP-er steun ik het initiatief om te komen tot één nationaal zorgfonds zonder eigen risco van harte. We worden er allemaal beter van, al is het alleen maar omdat het eigen risico komt te vervallen. Ik wil graag zo veel mogelijk mensen informeren over dit initiatief. Wij hebben al mensen op straat aangesproken over dit initiatief. Er waren toen veel positieve reacties. Een openbare avond is de volgende stap in het informeren van mensen over dit geweldige initiatief.”