SP blij met start onderzoek Rijkswaterstaat naar reclamezuil langs A12

11 januari 2016

SP blij met start onderzoek Rijkswaterstaat naar reclamezuil langs A12

Rijkswaterstaat is na aanleiding van schriftelijke vragen vanuit de SP fractie over een mogelijk verband tussen de reclamezuil langs de A12 en een aantal opeenvolgende ongelukken, een onderzoek gestart. Hieruit moet blijken of de verkeersveiligheid inderdaad in het geding is, zoals de SP ook stelt.

SP-raadslid Ivan Beij, initiatiefnemer op dit gebied; ‘Ik ben blij dat Rijkswaterstaat een onderzoek aan het uitvoeren is. Er zijn blijkbaar een tiental klachten binnengekomen bij de Gemeente zelf, plus de klachten die mijn fractie heeft ontvangen. Dit onderzoek had natuurlijk bij voorbaat al gedaan moeten worden’.

Dat laatste is opmerkelijk te noemen. Aan de hand van de beantwoording van de schriftelijke vragen die de SP aan het college stelde blijkt dat de reclamezuil net buiten de grens valt waardoor een onderzoek van Rijkswaterstaat bij voorbaat niet nodig was. Beij; ‘Opmerkelijk en een tikkeltje dubieus. Laten we hopen dat dit niet met opzet is gedaan, anders hebben wij wellicht een heel ander soort probleem’.

De Zoetermeerse SP fractie heeft ook de aandacht getrokken van landelijke media met deze kwestie. Nu.nl en eerder de NOS plaatsten hier reeds een artikel over. Nogmaals Beij; ‘Fantastisch dat dit ook landelijke aandacht krijgt. Als ik de reacties zo lees onder de artikelen zijn er ontzettend veel tegenstanders van dit soort borden. Dit geeft mij alleen maar meer motivatie om door te pakken. Na het onderzoek van Rijkswaterstaat zullen wij ons beraden op een vervolgstap’.