Behoud de spoedeisende hulp

8 februari 2014

Behoud de spoedeisende hulp

Nu de zorgverzekeraars hun desastreuze plannen bekend hebben gemaakt om de spoedeisende hulp en de intensive care van het Lange Land Ziekenhuis te sluiten betekent dit het einde van een basisziekenhuis in Zoetermeer.

In 2012 hebben de zorgverzekeraars een winst behaald van 1,4 miljard euro terwijl de zorgkosten enorm zijn gestegen. De SP vindt dit onacceptabel. De SP eist dat de spoedeisende hulp en de intensive care behouden blijven. Daarom vragen wij iedere inwoner van Zoetermeer om de petitie te teken om het basisziekenhuis te behouden en samen met ons te strijden om deze plannen van tafel te krijgen. Met de steun van de Zoetermeerders zullen wij de zorgverzekeraars onder druk zetten. Mocht dit niet voldoende zijn dan houdt de strijd voor de SP hier niet mee op en zullen wij, hopelijk samen met u, doorgaan om een basisziekenhuis te behouden.

Westhoek tekent als eerste de petitie Lijsttrekker Daniƫl Westhoek tekende als eerste de petitie. Tekent u ook?

Teken de petitie