SP boycot besluitvorming rondom Snowworld

17 december 2013

SP boycot besluitvorming rondom Snowworld

Maandag 16 december werd er gestemd over de uitbreiding van Snowworld. Omdat het voorstel niet onderbouwd was en er geen gelegenheid werd gegeven voor een goede, inhoudelijke voorbereiding heeft de fractie van de SP de raadzaal verlaten.

Raadslid Ewout den Heijer: "Dit is een schande, alleen op basis van een flutpresentatie en en halfbakken vergadering over een bushalte worden we nu geacht over Snowworld te beslissen. Deze besluitvorming is een schertsvertoning en is ongehoord. De SP doet niet mee aan een dergelijke poppenkast."

De vorige uitbreidingsplannen, ruim vier jaar geleden, werden op vergelijkbare wijze door de raad geloodst. Ook toen was er geen ruimte voor een inhoudelijk debat. De vierde baan is uiteindelijk niet door gegaan omdat het plan compleet onrealistisch bleek. De verlenging van de derde baan is nu weer een stap dichterbij, maar omwonenden geven de moed niet op en blijven zich inspannen om de natuur te behouden. De SP blijft hen van harte steunen.

De SP staat voor behoud van natuur en laagdrempelige recreatie in Zoetermeerse parken. De aantasting van openbaar groen door bedrijven zoals Snowworld blijven we ons altijd tegen verzetten.