Demonstreer mee tegen de bezuinigingen

9 september 2013

Demonstreer mee tegen de bezuinigingen

Het comité Stop Bezuinigingen organiseert op zaterdag 21 september een grote demonstratie tegen de bezuinigingen van het kabinet. De Nederlandse bevolking pikt dit bezuinigingsbeleid niet langer en keert zich nu massaal tegen het kabinet.  Het is tijd om het tij te keren en te kiezen voor een progressief alternatief waarin solidariteit voorop staat.

De SP Zoetermeer roept iedereen op hun geluid te laten horen tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet Rutte II. Inmiddels hebben tal van maatschappelijke organisaties en actiegroepen de oproep voor het protest ondersteunt, waaronder een aantal lokale SP-afdelingen en lokale vakbondsafdelingen.

Met de aangekondigde bezuinigingen wordt de rekening van de door de banken veroorzaakte crisis wederom neergelegd bij werkende mensen, ouderen, studenten en anderen die de crisis niet veroorzaakt hebben. Ondertussen blijven de veroorzakers van de crisis buiten schot en is het aantal miljonairs vorig jaar met 12,9% gestegen terwijl de armoede en werkloosheid alleen maar toeneemt.

Slechts 1 op de 6 mensen steunt het bezuinigingsbeleid van dit kabinet. Daarom is het nu tijd om in verzet te komen, en een voorbeeld te nemen aan de dappere thuiszorgmedewerkers van Sensire, door samen te strijden tegen de bezuinigingen en voor een sociaal alternatief. Willen we de bezuinigingen stoppen zal deze strijd verbreed moeten worden naar andere sectoren en groepen mensen, want samen staan we sterker! Jong, oud, zwart, wit, haal het geld waar het zit.

De demonstratie start om 13.00 uur op het Beursplein (vlakbij Amsterdam CS) en loopt via de Dam, Rokin, Amstel en Waterlooplein naar de Dokwerker. Daar vindt vervolgens een manifestatie plaats.