Het derde faillissement van Dutch Water Dreams?

27 mei 2013

Het derde faillissement van Dutch Water Dreams?

Dutch Water Dreams moest eerder al door de gemeente worden gered met bijna twee ton staatssteun. Vervolgens is de erfpacht die het bedrijf moet betalen verlaagd, dit kost de gemeente ongeveer 4 miljoen over de komende jaren. Ieder normaal bedrijf zou de gemeente eeuwig dankbaar zijn en zich voortaan gedragen. Zo niet DWD. Al enige tijd stapelen de rekeningen zich op: erfpacht, ozb, zelfs een rekening voor een door de gemeente geplaatst reclamebord wordt niet betaald.

Het college was het kortgeleden zat en heeft beslag gelegd op de bezittingen van DWD om het bedrijf vervolgens voor de rechter te dagen om openbare verkoop te eisen. Volgens de SP een logische stap. Tot onze verbazing is ter zitting besloten een en ander uit te stellen en met elkaar in gesprek te gaan over een oplossing. Voor de SP is de maat al lang vol en wij begrijpen deze stap van het gemeentebestuur dan ook niet. Om opheldering te krijgen stelt de SP schriftelijke vragen aan het college.

Ewout den HeijerRaadslid Ewout den Heijer: “Het is onbegrijpelijk dat in deze tijd veel mensen uit huis worden gezet, omdat zij in financiële problemen zijn gekomen, maar ondernemers keer op keer de hand boven het hoofd wordt gehouden. Natuurlijk mag de gemeente best wel eens meewerken aan schuldsanering als het gaat om een voor de maatschappij belangrijke organisatie. In de ogen van de SP is DWD dit niet. Ik was daarom blij dat het college na jaren eindelijk de stap had gezet om een punt te zetten achter het dossier DWD. Jammer dat het college toch weer door de knieën is gegaan. Ik wil graag opheldering van het college en heb daarom schriftelijke vragen opgesteld.”